صنعت نفت ایران
1403/2/5
Wednesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اینپکس ژاپن بازگشت به میدان نفتی آزادگان را بررسی می‌کند ۱۳۹۶/۰۳/۱۱


سخنگوی شرکت اینپکس اعلام کرد شرکت در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان ایران را هنگامی که اسناد این مناقصه منتشر شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری پلاتز، سخنگوی شرکت اینپکس اعلام کرد این شرکت  که بزرگترین شرکت ژاپنی فعال در زمینه بالادستی نفت است شرکت در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان ایران را هنگامی که اسناد این مناقصه منتشر شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی این شرکت افزود: «اینپکس در فرآیند جمع آوری اطلاعات و به روز رسانی های ضروری قرار دارد. به محض اینکه این مناقصه منتشر شود و شرایط و مفاد این مناقصه و قرارداد نفتی مربوط روشن شود، اینپکس پاسخ خود را بررسی خواهد کرد.»

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چند روز پیش گفته بود که ایران تا دوم ژوئن مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان را منتشر خواهد کرد و 29 شرکت نفتی بین المللی برای شرکت در این مناقصه دعوت خواهند شد.

این مناقصه شامل بخش شمالی و جنوبی این میدان خواهد بود.

این میدان که در سال 1999 در استان خوزستان ایران در نزدیکی مرز با عراق کشف شد، بین 33 تا 42 میلیارد بشکه نفت در خود جای داده و بزرگترین میدان نفتی واقع در خشکی ایران محسوب می شود.

شرکت اینپکس ژاپن از سال 2004 مجری میدان آزادگان جنوبی بود و سهمی 75 درصدی در توسعه این میدان داشت. این شرکت در سال 2006 میلادی تحت فشار تحریم های آمریکا سهم خود از توسعه این میدان را به 10 درصد کاهش داد و وظیفه توسعه این میدان را به شرکت نفتیران اینترترید، یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران واگذار کرد.

در سال 2010 و به دنبال تصمیم دولت ژاپن برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران، اینپکس به طور کامل از این میدان خارج شد.

اما با لغو تحریم ها، شرکت اینپکس یکی از 5 شرکتی بود که در ژوئن سال گذشته قراردادی با شرکت ملی نفت ایران برای مطالعه میدان آزادگان جنوبی به امضا رساند.

 

انتهای پیام/تسنیم


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved