صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

صنعت ما باید به سراغ دانشگاه‌ها بیاید ۱۳۹۶/۰۳/۱۰


دکتر حمیدرضا طیبی در این نشست که امروز، هشتم خردادماه در دفتر ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش شد که ارتباط با بخش صنعت به‌خوبی برقرار شود و با توجه به محدودیت درآمدهای دولتی درآمدهای جهاد را از راه ارزش افزوده تأمین کرد.

وی تصریح کرد: صنعت ما باید به سراغ دانشگاه‌ها بیاید و تولید علم و فناوری داشته باشد و برای نسل آینده فناوری و تکنولوژی‌های جدید باید از دل دانشگاه بیرون بیاید.

همچنین در این نشست دکتر غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: دانشگاه شهید چمران در هشت سال دفاع مقدس محل حضور رزمندگان بود و به همین دلیل تمامی کارهای عمرانی و تجهیز فضاهای آموزش و پژوهشی در این دانشگاه متوقف شد و این مسأله، خسارت‌های بسیاری به دانشگاه وارد کرد.

وی افزود: پس از جنگ نیز به نحوی که باید به مشکلات رسیدگی نشد و این مسأله موجب شد که دانشگاه به لحاظ توسعه آموزشی، پژوهشی و ارتباط با صنعت مشکلات بسیاری داشته باشد و اکنون نیاز است توجه ویژه‌ای به‌ کل استان و دانشگاه شهید چمران اهواز شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دانشگاه این ظرفیت را دارد که نیازهای  پژوهشی استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت را برآورده کند. خوزستان قطب تولیدات نفت و گاز و پتروشیمی است و اکنون با حمایت وزارت نفت دانشکده‌های مربوط به این صنایع در دانشگاه در حال ساخت است.

خواجه افزود: همچنین مقرر شد دانشکده هنر با حمایت منطقه آزاد اروند در آبادان ساخته شود که این مسأله متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در مرکز باید توجه بیشتری به استان خوزستان شود، اظهار کرد: هرچند زمان زیادی از جنگ گذشته است اما می‌شود با برخی حمایت‌ها عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و حیف است که استان خوزستان با وجود تمامی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و ... با مشکلاتی مواجه باشد.

این نشست با حضور دکتر محمدرضا پورمحمدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، سید علیرضا علوی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر ابراهیم حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران، دکتر رامین قلمبر دزفولی مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالا شرکت ملی نفت ایران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved