صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

عربستان نفت سبک برای عرضه به خریداران آسیایی ندارد ۱۳۹۸/۰۶/۲۵


 به گزارش اویل اینداستری به نقل از بلومبرگ ، شرکت آرامکوی عربستان به چندین مشتری آسیایی خود اعلام کرد علی رغم کاهش تولید نفت عربستان در این هفته، طبق قراردادهایشان نفت مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد.

 حمله به مهمترین تاسیسات نفتی عربستان تولید نفت این کشور را نصف کرده و دسترسی به درجات سبک تر نفت مثل نفت فوق سبک عرب و نفت سبک عرب را سخت کرده است. به خاطر قوانین جدیدی که بر استفاده از سوخت پاک تر در کشتیرانی تأکید دارند، درجات نفت کم سولفور هنوز هم متقاضی بالایی دارند.

 آرامکو به مشتریان خود اعلام کرده احتمالاً درجات سبک تر نفت را با نفت سنگین جایگزین می‌کند. یک پالایشگاه در شمال آسیا اعلام کرد به جای انواع نفت سبک، نفت خام متوسط و سنگین عربستان را دریافت خواهد کرد. آرامکو همچنین به برخی خریداران چینی خود اعلام کرد مقدار نفتی که عربستان صادر می کند تغییر نخواهد کرد ولی احتمالاً درجات آن تغییر می کند.

 شرکت نفت عربستان سعودی به شرکت بهارات پترولیوم، دومین پالایشگاه بزرگ دولتی هند اعلام کرد اختلالی در عرضه نفت آن به وجود نیامده است. ولی شرکت سعودی خواستار انعطاف پذیری در تغییر درجات نفت شد.

 آرامکو قبلا هم بارها در زمان  بروز اختلال های پیش بینی نشده در تولید، ترکیب نفت خود را طی قرارداد های مدت دار تغییر داده بود. سال گذشته، وقتی یکی از واحدهای شرکت بهارات پترولیوم بر اثر آتش‌سوزی بسته شده بود، آرامکو به آن پیشنهاد داد نفت سبک بیشتری خریداری کند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved