صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

تامین منابع مالی ۲ واحد پتروشیمی مکران از خط اعتباری ایران و چین ۱۳۹۸/۰۸/۲۰


به گزارش اویل اینداستری، مهدی کوهی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پتروشیمی نگین مکران با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت 18 واحد پتروشیمی در سه فاز در منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: فاز یک این مجتمع در شش واحد از دو سال پیش در حال ساخت است که حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این که سال 1401 اولین واحد پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: هر کدام از این واحدها 1.6 میلیون تن ظرفیت دارند که پس از سال 1401 هر سال یک واحد از آنها وارد مدار تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروعمران مکران از تامین خط اعتباری واحدها اعتباری 2 و 3 این پتروشیمی از طریق خط اعتباری ایران و چین خبر داد و گفت: براساس موافقتنامه امضا شده ایران و چین این واحدها به صورت DPCF (مهندسی، اجرا و تامین مالی) توسط سرمایه‌گذار چینی اجرا خواهد شد.

کوهی از اجرای خط لوله متان از ایرانشهر به چابهار خبر داد و خاطر نشان کرد: 38 کیلومتر از این پروژه 56 اینچی در حال اجرا که خوراک مورد نیاز پتروشیمی نگین مکران را تامین خواهد کرد.

وی با بیان این که وسعت پتروشیمی مکران حدود 1200 هکتار است، که 30 درصد آن به فضای سبز اختصاص یافته است، تصریح کرد: حدود 50 هزار اصل نهال در این 30 درصد کاشته شده است.

مدیرعامل شرکت پتروعمران مکران همچنین از اجرای یکی از واحدهای پتروشیمی با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی وزارت دفاع خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات سیویل و بتنی آن انجام شده است.

کوهی در ادامه به مزیت‌های بندر چابهار برای صادرات اشاره کرد و افزود: این بند 2200 کیلومتر زمینی به بازارهای هند و چین به عنوان بازارهای هدف نسبت به بندرعباس نزدیکتر است. ضمن این که عمق دریا در بندرعباس 150 تا 180 متر است اما عمق دریا در چابهار 500 تا 2000 متر است.

وی ادامه داد: این میزان عمق باعث می‌شود کشتی‌های غول‌پیکر به راحتی در بندر چابهار پهلوگیری کرده و تخلیه شود.

مدیرعامل شرکت پتروعمران مکران همچنین از آموزش دانش‌آموزان نخبه سیستان و بلوچستانی برای بکارگیری در پتروشیمی مکران خبر داد و گفت: هم اکنون با هماهنگی آموزش و پرورش 180 دانش‌آموز در مدرسه شبانه‌روزی آموزش می‌بینند و از سال 1401 جذب پتروشیمی مکران می‌شوند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved