صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

خریداران نفت عربستان به دنبال جایگزین می‌گردند ۱۳۹۸/۰۶/۲۶


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان در روز شنبه بازارهای نفت در روز دوشنبه آشفته بودند. پالایشگاه های آسیا به دنبال جایگزینی برای عرضه نفت عربستان می گردند. تولیدکنندگان نفت آمریکا تلاش خود را برای صادرات نفت خام افزایش داده اند. عربستان سعودی هم سعی میکند صادرات محصولات پالایش شده خود را حفظ کند.

پس از حمله روز شنبه به تاسیسات پالایش نفت عربستان در بقیق و خریص که 5.7 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم کرد، قیمت نفت خام در روز دوشنبه حدود 20 درصد بالا رفت که بیشترین افزایش طی 30 سال گذشته بود.

 هنوز مشخص نیست بزرگترین صادر کننده نفت جهان چه زمانی تولید خود را از سر می‌گیرد ولی دو منبع آگاه از عملیات‌های آرامکوی عربستان گفتند بازگشت کامل به تولید احتمالا ماه ها طول می کشد.

 در حالی که بیشتر کشورها ذخایر بالایی برای تامین نیازهای فوری خود دارند، شرکت های نفت از همین الان برای محموله های نفتی خود در هفته ها و ماه های آینده برنامه ریزی می کنند تا کمبود نفت خام سبک و محصولات پالایش شده را جبران کنند.

 تولید از دست رفته عربستان معادل 5 درصد عرضه نفت خام جهان است. تحلیلگران مرکز مشاوره تحقیقاتی برنشتین می گویند صادرات نفت عربستان بیشتر به سمت چین می‌رود. چین روزانه 1.7 میلیون بشکه نفت از عربستان میخرد که 25 درصد صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

 سفارش نفت گالف کوست آمریکا و نرخ حمل و نقل برای محموله ها از این منطقه افزایش یافته است. تقاضا برای صادرات نفت خام آمریکا از گالف کوست بالا رفته است.

فیل فلین، یک تحلیلگر از گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت:«راه برای صادرات نفت خام آمریکا کاملاً باز است و احتمالاً شاهد مقادیر بسیار بالایی در صادرات نفت این کشور خواهیم بود».

 افزایش تولید شیل آمریکا باعث شده بود این کشور در ماه ژوئن از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت و محصولات پالایشی پیشی بگیرد. آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد صادرات نفت آمریکا از سه میلیون بشکه در روز گذشته است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved