صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

هشدار کویت نسبت به کمبود نفت در بازار در سال 2019 ۱۳۹۷/۱۱/۱۶


به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، وی روز سه شنبه در کنفرانس انرژی در کویت گفت:پس از اعمال تحریم ها علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) با هدف کاهش صادرات نفتی این کشور عضو اوپک احتمال کمبود و کاهش نفت در بازار جهانی این محصول در سال 2019 وجود دارد. 
وی افزود که مساله مهم دیدگاه بازار درباره کمبود احتمالی عرضه ناشی از فشارهای ژئوپلیتیکی است که باعث اختلالات عرضه در گذشته شده و بنابراین تهدیدی جدی برای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.
ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
اختلال در عرضه نفت از سوی ونزوئلا و همچنین کند شدن آهنگ رشد اقتصادی در جهان و کاهش میزان عرضه از سوی تولیدکنندگان موجب شد قیمت نفت برنت در نخستین روز کاری هفته با افزایش ۰.۵ درصدی به هر بشکه ۶۳ دلار و ۹ سنت برسد.
آمارهای منتشر شده از سوی اوپک نشان می دهد که تولید این گروه در ماه ژانویه با بیشترین میزان کاهش خود در دو سال اخیر رو به رو شده است و در این میان، کاهش تولید روسیه، بسیار کمتر از پیش بینی ها بوده است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved