صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

صعود بهای معاملات نفت در روز گذشته ۱۳۹۸/۰۴/۲۲


بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک پنی افزایش، در ۶۰ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۴.۷ درصد افزایش ثبت کرد. شاخص قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه به ۶۰ دلار و ۴۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در شش هفته گذشته بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۶۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه بسته شد. برنت برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش رقم زد که بالاترین سطح از ماه مه بود.

به گفته مارشال استیو، تحلیلگر بازار انرژی در شرکت آی اچ اس مارکیت، بهای معاملات آتی نفت واکنش چندانی به طوفان گرمسیری بَری که انتظار نمی‌رود آنقدر شدید باشد که خسارت قابل توجهی وارد کند نشان ندادند و افت اخیر تولید خلیج مکزیکو در قیمت‌ها لحاظ شد.

اداره اجرایی ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرده که تقریباً ۵۹ درصد یا معادل ۱.۱ میلیون بشکه در روز تولید نفت خام و ۴۹ درصد یا ۱.۳۵ میلیارد فوت مکعب تولید روزانه گاز طبیعی در نواحی تحت مقررات آمریکا در خلیج مکزیکو به دلیل طوفان گرمسیری بَری کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، رشد هفتگی بهای معاملات نفت تحت تأثیر کاهش سطح ذخایر آمریکا که در چهار هفته گذشته به طور متوالی پایین آمده است، حاصل شد. بازار نفت در حالی افزایش هفتگی قیمت‌ها را تجربه کرد که سرمایه‌گذاران شاهد نشانه‌های بالا ماندن عرضه جهانی به دلیل رقابت آمریکا با اوپک و سناریوی تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار برای نفت هستند.

همچنین بازارها نسبت به تنش‌هایی که در خاورمیانه استمرار دارد، نگران ماندند. تهران روز جمعه هشدار داد: انگلیس پس از اقدام هفته گذشته خود در توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران بازی خطرناکی را در منطقه بازی می‌کند.

در این بین، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقاضای جهانی برای نفت اوپک به دلیل رشد تولید شیل آمریکا به پایین‌ترین حد خود در بیش از ۱۶ سال گذشته سقوط خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۲۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. این به معنای آن است که تلاش‌های این گروه و متحدانش برای کاهش سطح ذخایر کافی نبوده و عرضه جهانی نفت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در ژوئن افزایش پیدا کرده است.

کشورهای اوپک پلاس اخیراً توافق کردند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا مارس ۲۰۲۰ تمدید کنند. اوپک در نخستین پیش بینی سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد جهان به ۲۹.۲۷ میلیون بشکه در روز نفت اوپک نیاز خواهد داشت که ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد توافق اوپک برای تغییر انتظارات در خصوص اشباع عرضه در بازار نفت کافی نبوده است و انتظار می‌رود عرضه نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از میزان تقاضا بوده است.

از سوی دیگر فعالیت حفاری در آمریکا طی هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. شرکت خدمات بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت فعال چهار حلقه در هفته گذشته کاهش یافته و به ۷۸۴ حلقه رسیده است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved