صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

ظرفیت ۴ میلیون تنی سوخت رسانی به کشتیها با راه اندازی گمرک سلخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷


حسین سعیدی در یک نشست خبری با اشاره به عملکرد اداره کل گمرک قشم گفت: در 10 ماه نخست سال واردات قطعی 91 هزار تن کالا به ارزش 179 میلیون و 671 هزار دلار را داشتیم که به لحاظ وزنی 176 درصد و ارزش دلاری نیز 17 درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک قشم اظهارداشت: همچنین 59 میلیارد و 327 میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته 59 درصد کاهش نشان می دهد که بخشی مربوط به ضمانت نامه های وصول نشده است که در راستای حمایت از تولید صورت گرفت و 51 میلیارد تومان است.

وی از ترانزیت هزار و 975 تن کالا از این منطقه با 275 درصد رشد خبر داد و افزود: ترانزیت خارجی وارده نیز 76 هزار و 191 تن بود که ارزش کالاها 1597 میلیون دلار بود. در این بخش به جهت ارزش دلاری 31 درصد رشد داشتیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: مسافرین ورودی و خروجی در 10 ماه نخست سال 5 میلیون و 980 هزار نفر بود که 40 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در ده ماه اول سال یک میلیون و هزار و 558 دستگاه خودرو در این منطقه کاپوتاژ شد. در بخش صادرات قطعی 969 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 180 هزار دلار انجام شد که 21 درصد کاهش نشان می دهد.

در ادامه این نشست برنجی معاون سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: 210 واحد صنعتی فعال در این منطقه داریم که در بخش های مختلف تولیدی فعال هستند. فروش در جزیره، ارسال به سرزمین اصلی و صادرات؛ زمینه اصلی فعالیت این شرکت ها است.

عباسیان معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در اظهاراتی بیان داشت: با توجه به تحریم ها در دو سال اخیر تلاش هایی برای فعال ماندن واحدها صورت گرفت. گمرک قشم مسئول تامین مایحتاج 150 هزار ساکن بومی جزیره قشم است. در حال حاضر نیز برای انجام واردات برنج مورد نیاز کشور برنامه ریزی شده و در بخش پالایشگاه سازی نیز تلاش شد کار ساخت انجام شود و در 22 بهمن امسال افتتاح خواهند شد.

وی به انجام پروژه بانکرینگ در گمرک قشم اشاره کرد و افزود: این اقدام برای سوخت رسانی به کشتی های ایرانی انجام می شود.

عباسی ادامه داد: سوخت ارزان در زمان قبل از تحریم ها صادر می شد ولی در حال حاضر به دلیل تفاوت قیمت با خارج از کشور نیازمند نظارت بالا است. معاون سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با راه اندازی گمرک (سلخ) در سال آینده 4 میلیون تن سوخت رسانی به کشتی ها در خلیج فارس انجام می شود. در سال جاری سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صفر بوده و منافع مناطق آزاد در بخشنامه ها دیده نشده است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved