صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

روسیه همچنان بیشتر از توافق با اوپک نفت تولید می‌کند ۱۳۹۸/۰۸/۱۳


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد این کشور ماه گذشته تولید نفت خود را تا 11.23 میلیون بشکه در روز پایین آورده که کمتر از 11.25 میلیون بشکه تولید شده در ماه سپتامبر است ولی هنوز هم تا تعهد خود نسبت به قرارداد کاهش تولید فاصله دارد.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و سایر تولید کنندگان طی ائتلافی موسوم به اوپک+ از اول ژانویه 2019 قراردادی را برای کاهش 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت امضا کردند . هدف از این قرارداد حمایت از بازار نفت است.

روسیه طبق این قرارداد باید تولیدش را روی حدود 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز نگه دارد.

رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه بیشترین تعهد را نسبت به این قرارداد در ماه گذشته داشت و تولیدش را یک درصد نسبت به ماه سپتامبر پایین آورد.

 تولید گزپروم نفت، تولید کننده نفت رو به توسعه روسیه ماه گذشته 2.5 درصد پس از کند شدن تولید آن در واحد اصلیش در گزپروم نفت خانتوس در غرب سیبری کاهش یافت.

 تولید نفت روسیه از نظر وزن به 47.49 میلیون تن در مقایسه با 46.043 ماه سپتامبر رسید.

 صادرات خط لوله نفت روسیه در اکتبر تا 4.88 میلیون بشکه در روز نسبت به 4.623 میلیون بشکه در روز ماه سپتامبر  افزایش یافت.

 تولید نفت این کشور از زمان بحران آلودگی نفتی در خط لوله دروژبای آن که در اواخر آوریل اتفاق افتاد، رو به افزایش بوده است.

 تولید نفت اوپک در ماه اکتبر پس از بازگشت عربستان به ظرفیت کامل تولید به دنبال حمله های نیمه سپتامبر افزایش یافته است. تولید نفت اوپک پس از این حملات به پایین‌ترین حد طی هشت سال گذشته رسیده بود.

 قرارداد کاهش تولید تا 2020 ادامه دارد و تولید کنندگان عضو آن برای بررسی این قرارداد در پنجم و ششم دسامبر دیدار می کنند. روسیه اعلام کرده اوپک و متحدان صادر کننده نفت آن کند شدن تولید نفت آمریکا را در اجلاس بعدی در نظر می‌گیرند.

 تولید گاز طبیعی در روسیه ماه گذشته تا 61.97 میلیارد متر مکعب معادل دو میلیارد متر مکعب در روز افزایش یافت. تولید گاز طبیعی این کشور در سپتامبر 55.94 میلیارد متر مکعب بود.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved