صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

روسیه توان افزایش تولید نفت تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز را دارد ۱۳۹۸/۱۲/۲۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از اویل پرایس، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت این کشور می‌تواند تولید نفت خود را 200 تا 300 هزار بشکه در روز در کوتاه‌مدت افزایش دهد و ظرفیت افزایش تولید تا 500 هزار بشکه در روز را هم دارد.

 نواک گفت شرکت های روسیه در حال بررسی دوباره طرح های سرمایه گذاری و تولید خود هستند چون دیگر قرار نیست به قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش پایبند باشند.

 قبل از اجلاس اوپک و متحدانش در هفته گذشته که با مخالفت روسیه با عربستان در مورد کاهش بیشتر تولید پایان یافت، میانگین تولید نفت روسیه تا 11.29 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه افزایش یافته بود که 3.2 درصد به صورت سالانه افزایش داشت و کمی از 11.28 میلیون بشکه ماه ژانویه بیشتر بود.

با پایان یافتن قرارداد فعلی کاهش تولید در اول آوریل، شرکت های نفت روسیه که از محدودیتهای تولید ناراضی بودند حالا می توانند تولید خود را افزایش دهند.

 شرکت رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه و و بزرگترین منتقد قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش، قبل از این هم قصد داشت تولید نفت خود را افزایش دهد.

طبق گفته منابع، رزنفت می‌تواند طی دو هفته 300 هزار بشکه در روز تولید خود را بالا ببرد.

 سخنگوی شرکت نفت رزنفت عقیده دارد قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش از نظر روسیه بی معنا بود.

میخائیل لئونتیف گفت:« ما نفت ارزان‌تر عربستان و روسیه را از بازار خارج می‌کردیم و جا را برای نفت گران‌تر شیل آمریکا باز می کردیم و در عمل به بهره‌وری تولید آنها کمک می کردیم».

 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved