صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش شدید تولید نفت هم افت تقاضا را جبران نمی کند ۱۳۹۹/۰۱/۱۶


به گزارش اویل اینداستری، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی (IEA) به رویترز گفت کاهش شدید تولید نفت توسط اوپک و سایر کشورهای تولید کننده مانع از تولید مازاد نفت خام نمی شود.

بیرول افزود: اقدامات انجام شده برای مهار انتشار ویروس جدید کرونا منجر به کاهش  "بی سابقه"  تقاضا شده است که می تواند به اندازه یک چهارم مصرف جهانی برسد.

این اظهارات پس از دیدار وی با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و پیش از نشست روز دوشنبه گروه اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس صورت گرفت. در این نشست، اعضای اوپک پلاس درباره کاهش شدید تولید برای حل سقوط قیمت نفت گفتگو خواهند کرد.

بیرول در ادامه گفت: حتی با کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز، معادل 10 درصد از عرضه جهانی، موجودی بازار نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به میزان 15 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

وی افزود: این بدان معنی است که همچنان فشارهای زیادی بر بازارهای جهانی نفت وجود خواهد داشت.

بیرول اظهار داشت: نشست دوشنبه کشورهای عضو اوپک پلاس می تواند شروع خوبی باشد اما ممکن است حتی میزان کاهشی که در مورد آن صحبت می شود برای یافتن راه حل برای این مسئله کافی نباشد. این اقدام تنها به کاهش آسیب هایی که می بینیم کمک می کند.

وی از عربستان سعودی که ریاست فعلی گروه 20 را برعهده دارد خواست تا در مورد راههای وسیع تر برای تثبیت اقتصاد جهانی صحبت کنند.

ترامپ روز پنجشنبه بازارهای نفت جهانی را با شوک مواجه کرد هنگامی که در حساب توئیتر خود نوشت انتظار دارد روسیه و عربستان سعودی تولید نفت خود را به میزان حدود 10 میلیون بشکه کاهش دهند که تقریباً یک دهم تولید جهانی است.

این در حالی است که موانع عظیمی برای هرگونه توافق در نشست روز دوشنبه وجود دارد. روسیه سریعاً همان روز پنجشنبه تکذیب کرد که توافقی حاصل شده است.

حتی اگر توافقی در نشست اوپک پلاس صورت بگیرد کاهش 10 میلیون بشکه ای به سختی می تواند اثر تولید مازاد نفت که در پی گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است، را خنثی کند. معامله گران بازار نفت تخمین می زنند که کاهش تقاضا می تواند به 35 میلیون بشکه برسد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved