صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

بزرگترین شرکت نفت روسیه دلار را از قراردادهای نفتی خود حذف کرد ۱۳۹۸/۰۷/۱۲


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، رزنفت، بزرگترین شرکت نفت روسیه یورو را به عنوان ارز اصلی برای تمام صادرات جدید نفت خام و محصولات پالایشی خود انتخاب کرده است. این شرکت بزرگ دولتی قصد دارد به منظور دوری از تحریم‌های بیشتر آمریکا، تا حد ممکن معاملات خود را به جای دلار با یورو انجام دهد.

 طبق مدارک این شرکت روسی، رزنفت از اول سپتامبر یورو را به عنوان ارز اصلی برای پرداخت پول نفت خام و محصولات نفتی خود تعیین کرده است.

 به گفته یکی از تاجرانی که از رزنفت نفت می خرد، این شرکت اخیراً تمام قرارداد های جدید خود را برای صادرات با یورو تنظیم کرده است.

رزنفت بزرگترین صادر کننده نفت روسیه است که حدود 2.4 میلیون بشکه در روز نفت می فروشد.

 این شرکت در جدیدترین مزایده 100 هزار تن ترکیبات نفتی اورال که از بندر پریمارسک در پایان اکتبر بارگیری می شود، مشخص کرده که ارز اصلی برای پرداخت باید یورو باشد.

 آمریکا تحریم های وضع شده علیه رزنفت به خاطر دخالت در تجارت نفت از ونزوئلا را نفی نکرده است. رزنفت نفت این کشور آمریکای لاتین را دوباره به خریدارانی از چین و هند می فروخت و با این کار هم به کشورهایی که برای نزدیک شدن به ونزوئلا و شرکت نفت این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا مردد بودند کمک می کرد و هم به ونزوئلا کمک می کرد تا نفت خود را علی رغم  تحریم های سخت تر آمریکا بفروشد.

رزنفت در ماه اوت به مشتریانش اعلام کرد که فروش محصولات نفتی این شرکت به جای دلار با یورو صورت می گیرد.

 این اقدام رزنفت ازنظر تاجران و تحلیلگران سدی است در برابر تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا علیه روسیه و صنعت نفت این کشور.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved