صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

احتمال افزایش قیمت نفت در هفته جاری ۱۳۹۸/۰۳/۱۹


در آغاز هفته گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی تا حدی کاهش یافت، اما این روند اکنون تغییر کرده است. نمودارهای بازار، نشانه‌هایی قوی از افزایش قیمت نفت دارند.

شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در آغاز هفته گذشته با کاهشی شدید، به مرز ۵۰ دلار نزدیک شد. با این حال، پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا لحن اظهارنظرهای خود را درباره سیاست‌های پولی تغییر داد، روند افت قیمت این شاخص متوقف شد.

با توجه به مسئله یادشده، منطق ایجاب می‌کند که با توجه به کاهش ارزش دلار، قیمت نفت افزایش یابد. با توجه به نمودارهای بازار نیز اکنون روشن است که عبور قیمت شاخص دبلیوتی‌آی از مرز ۵۵ دلار می‌تواند آغازگر روند افزایشی قوی‌تر باشد.

از سوی دیگر، قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال نیز در آغاز هفته گذشته کاهش یافت، اما این روند نزدیک مرز ۶۰ دلار متوقف شد. نمودار تغییر قیمت شاخص نفت خام برنت به‌طور کلی نشان‌دهنده همان تحولات احتمالی برای شاخص دبلیوتی‌آی است.

هم‌اکنون انتظار می‌رود قیمت این شاخص به سوی ۶۵ دلار حرکت کند و احتمالاً پس از آن به حدود ۶۷ دلار و ۵۰ سنت برسد. فراتر از این قیمت، ممکن است شاهد رسیدن قیمت شاخص برنت به ۷۰ دلار باشیم که از منظر بلندمدت، بسیار مهم‌تر خواهد بود.

به نظر می‌رسد که در چند هفته آینده، بازار به احتمال زیاد رو به افزایش حرکت خواهد کرد، اما این به آن معنا نیست که این حرکت همواره آسان خواهد بود. با این همه، اگر قیمت هر دو شاخص یادشده از حد معینی پایین‌تر برود، نشانه شومی برای آنها خواهد بود.

منبع: شانا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved