صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

۱۰۰۰ میلیارد متر مکعب گاز ترش از سکوهای پارس جنوبی برداشت شد ۱۳۹۶/۰۶/۰۷


مسعود حسنی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این مجتمع گازی عملیاتی شده است اظهار داشت: تمام مراحل طراحی، اجراء، نصب، تجهیز و راه‌اندازی طرح‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی انجام می‌شود که این مهم در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد گاز مورد نیاز کشور از مجتمع گازی پارس جنوبی تامین می‌شود افزود: تلاش کارکنان و متخصصان این مجتمع در منطقه پارس جنوبی شبانه‌روزی است که نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی کشور دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از برداشت 1000 میلیارد متر مکعبی گاز از میدان گازی پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تاکنون یک‌هزار میلیارد متر مکعب گاز ترش از سکوها برداشت و دریافت کرده است.

 حسنی با اشاره به شیرین‌سازی گاز ترش در پالایشگاه‌های این مجتمع گازی تصریح کرد: پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی 900 هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین به خطوط سراسری تزریق و میزان 21 هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین نیز به پتروشیمی پارس ارسال کرده‌اند.

وی از انتقال گاز به خط پنچم سراسری گاز خبرداد وافزود:  تاکنون از طریق پالایشگاه چهارم 118 میلیارد متر مکعب گاز ترش خشک به خط پنجم سراسری تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی محصول تولیدی دیگر این مجتمع را تولید گوگرد دانست و افزود: از ابتدای راه‌اندازی مجتمع گاز پارس جنوبی تاکنون 4 میلیون و 260 هزار تن گوگرد توسط مجتمع به بازارهای جهانی صادر شده است.

حسنی با اشاره به اهمیت بسیار بالای تولید اتان و نیاز روزافزون پتروشیمی‌های جم، کاویان، مروارید، پارس و آریاساسول در منطقه پارس جنوبی گفت: با در سرویس قرار گرفتن پالایشگاه‌های جدید در پارس جنوبی، تولید اتان حدود 42.1 درصد افزایش یافته است.

 

منبع: تسنیم


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved