صنعت نفت ایران
1403/2/4
Tuesday

اخبار صنعت نفت

آر اس اس
صنعت نفت

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

صنعت نفت

میزان تبادل برق در بورس انرژی به ۶۰ درصد می‌رسد ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

وزیر نیرو گفت: براساس قانون برنامه هفتم و به دنبال اصلاح نظام مالی صنعت برق از این پس تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق انرژی موردنیاز خود را از بورس انرژی خریداری خواهند کرد و در قالب این سازوکار هزینه خرید برق از نیروگاه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

صنعت نفت

اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۳۲ با ۵درصد افزایش به حداکثر ۵۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد، ضمن اینکه افزایش تعداد خودروها، مانع کاهش تقاضای جهانی نفت در این بخش تا سال ۲۰۴۰ خواهد شد.

صنعت نفت

سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

انتخابات ۲۰۲۴ به‌ویژه در آمریکا و اروپا پیامدهای مهمی برای سیاست اقلیمی جهان خواهد داشت، تا آنجا که پیروزی احزاب دست راستی در ایالات‌متحده و اروپا می‌تواند از تحرک سیاست‌های اقلیمی بکاهد و گذار انرژی را در مسیری سخت‌تر قرار دهد.

صنعت نفت

نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با اشاره به چشم‌انداز روشن صنعت پتروشیمی ایران، نوآوری و خلاقیت را کلید فتح بازارهای جهانی دانست.

صنعت نفت

قزاقستان در فکر ساخت خط لوله نفت در دریای خزر ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد قصد دارد یک خط لوله نفتی در دریای خزر بسازد.

صنعت نفت

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

ائتلاف اوپک پلاس ظرفیت تولید مازادی حدود ۵ میلیون بشکه در روز دارد که می‌تواند در صورت مختل شدن عرضه نفت و احتمال ۱۰۰ دلاری شدن نفت، به تدریج آن را وارد بازار کند.

صنعت نفت

امضای قراردادهای جدید ایران و قطر دربخش انرژی در آینده نزدیک ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

صنعت نفت

وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:«نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش نتوانستند کاملاً به تعهدات خود طبق این قرارداد انتخاباتی پایبند بمانند. بنابراین مجوز نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد».

صنعت نفت

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

برخی خبرها و مستندات حکایت از آن دارد که با تشکیل کارگروه رفع مشکلات پتروشیمی آبادان ظرف مدت دو ماه اخیر، بخشی از زیان انباشه این مجتمع جبران شده است.

صنعت نفت

رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

صادرات نفت خام ایران در ماه مارس ۲۰۲۴ به خاطر تقاضای بالای چین به طور متوسط برابر با ۱.۶۱ میلیون بشکه در روز بوده است، یعنی بالاترین طی ۱۰ ماه گذشته.

صنعت نفت

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده ۱۴۰۲/۰۲/۰۱

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبی روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

صنعت نفت

تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت در سومین ماه ۲۰۲۴ خبر داد.

صنعت نفت

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌ توجیه پروژه و بررسی ریسک‌های اقتصادی، در طرح توسعه میدان نفتی یاران به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

صنعت نفت

برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران ۱۴۰۲/۰۱/۲۸

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از برداشت بیش از ۷۵۰ هزار بشکه نفت خام در سال ۱۴۰۲ با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر سیار (MOS) و فرآورش‌سیار (MOT) در این شرکت خبر داد.

© 2019 - All rights reserved