صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

پیش بینی بانک مرکزی روسیه از نفت ۲۵ دلاری در بدبینانه ترین سناریو ۱۳۹۹/۰۶/۲۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از اویل پرایس، بانک مرکزی روسیه در بدبینانه ترین سناریوی خود برای سیاست مالی طی سه سال آینده هشدار داد قیمت نفت احتمالاً تا 25 دلار در هر بشکه سقوط می کند.

این سناریو که بدترین پیش بینی بانک مرکزی روسیه را برای سال های 2021 تا 2023 نشان می دهد، شامل افزایش درگیری‌های ژئوپلتیکی، موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و دیگر شوکهای اقتصادی هم می شود. مشکلات بدهی و درگیری های تجاری هم در این سناریو آمده است.

 عربستان سعودی اخیراً اعلام کرده قیمت رسمی فروش نفت خام خود را پایین می آورد. این اقدام عربستان با توجه به موضع خوشبینانه آن در قبال تقاضای نفت بسیار دور از ذهن بود. به علاوه، گزارش‌هایی مبنی بر از افزایش ذخایر سوخت دنیا درمنابع ذخیره سازی شناور بر قیمت نفت تاثیر گذاشته چون تاجران نفت مجبورند نفتکش ها را برای ذخیره سازی سوخت و نفت خام بر روی دریا اجاره کنند.

 خبر افزایش ذخایر شناور نفت از آن جهت نگران کننده است که نشان می‌دهد منابع ذخیره سازی بر روی خشکی هنوز هم علیرغم افزایش نسبی تقاضا برای سوخت پس از برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، پر هستند.

 از جمله خبرهای بد دیگر در این زمینه این است که واردات نفت چین در ماه اوت رو به کاهش بوده است و این روند نزولی با توجه به پر شدن سهمیه واردات پالایشگاه‌های مستقل در چین ادامه خواهد داشت.

 با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از بازارهای بزرگ نفت از جمله هند و آمریکا، بی ثباتی در مورد زیرساخت های آینده نفت همچنان بسیار بالاست. بانک مرکزی روسیه در بهترین حالت پیش بینی کرده قیمت نفت تا پایان 2022 به 50 دلار در هر بشکه می‌رسد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved