صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

روزانه ۴۰۰ میلیون دلار سوخت در ایران می‌سوزد ۱۳۹۸/۰۸/۲۸


به گزارش اویل اینداستری، موید حسینی صدر درمصاحبه با رادیو با بیان این‌که در اوج مصرف روزانه حدود 500 میلیون لیتر انرژی در کشور مصرف می‌شود، ادامه داد: صنایع در ایران به شدت انرژی‌برند و ما در بخش حمل و نقل نیز شاهد مصرف زیادی انرژی هستیم.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که در ایران دو برابر نرم جهانی انرژی مصرف می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در طی این سال‌ها اقدامات مناسبی برای کنترل مصرف انرژی صورت نگرفته چنانکه زیرساخت‌ها در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی چندان مناسب نیست و صنایع در کشور نیز به شدت انرژی‌ مصرف می‌کنند.

مشاور سابق وزیر نفت همچنین مساله‌ی قیمت را در این زمینه موثر دانست و گفت: در مجموع به نظر می‌رسد که روزانه حدود 400 میلیون دلار در کشورمان به خاطر انرژی هزینه می‌شود در صورتی که می‌توانیم با انجام اقدامات مناسب این رقم را به نصف کاهش دهیم و از مبلغی که در این راستا صرفه‌جویی می‌شود برای انجام پروژه‌های دیگری استفاده کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که فارغ از بحث‌های امروز ما نمی‌توانیم واقعیت علمی را انکار کنیم که در هیچ کجای دنیا کشوری پیدا نمی‌شود که در آن بنزین از آب ارزان‌تر باشد و یا گازوئیل قیمت‌اش یک سوم یک بطری آب معدنی باشد، ادامه داد: قطعا ادامه‌ی روند کنونی در مصرف انرژی تبعات منفی برای کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به موضوع سهمیه‌بندی بنزین در کشور اظهار کرد: مناسب بود که اجرای این امر با مشارکت مردم انجام می‌شد و به صورت شفاف‌تر و دقیق‌تر به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد.

حسینی صدر همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که باید به گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور توجه جدی‌تری شود و برنامه‌ریزی‌های درازمدتی در این زمینه تهیه شود، اضافه کرد: متاسفانه در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بعضا مشاهده می‌کنیم که ظرفیت بخش خصوصی نادیده گرفته می‌شود و مجوزهای لازم به آنها برای مشارکت در این عرصه داده نمی‌شود.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved