صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

نفت شیل آمریکا اولین قربانی جنگ قیمت عربستان و روسیه است ۱۳۹۸/۱۲/۲۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از اویل پرایس، رشد صنعت شیل آمریکا رو به کاهش است و به نظر می رسد اولین قربانی جنگ قیمت روسیه و عربستان باشد.

 شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد تولید نفت خود را در ماه آوریل تا 12.3 میلیون بشکه در روز بالا میبرد. این به معنای آغاز یک جنگ برای سهم بازار است.  ولی به نظر می رسد این سطح از تولید فراتر از توان آرامکو برای تولید پایدار باشد. به عبارت دیگر، عربستان سعودی قصد دارد بازار را از نفت پر کند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان هم علاقه‌ای به اجلاس دوباره با روسیه در آینده نزدیک ندارد.

 به عقیده موسسه انرژی اینتلیجنس، عربستان سعودی یک بازی به راه انداخته که طی آن قیمت نفت می تواند تا بین 12 و 20 دلار در هر بشکه سقوط کند و حتی در بدترین حالت به زیر 10 دلار در هر بشکه برسد.

روسیه می گوید می تواند 6 تا 10 سال با قیمت نفت حدود 25 تا 30 دلار در هر بشکه دوام بیاورد. به نظر می‌رسد هیچ کدام قصد تسلیم شدن ندارند.

در نتیجه این اقدامات، اولین قربانی صنعت شیل آمریکا خواهد بود. این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد:« وقتی تولید کنندگان نفت عملاً چاه ها را ببندند، قیمت نفت هم بهبود خواهد یافت».

با سقوط ارزش سهام، تعداد شرکتهای شیل که اعلام کرده اند بودجه خود را کاهش می دهند در آغاز هفته جاری چندین برابر شده است. شرکتهای دیاموندبک انرژی و پارسلی انرژی فورا طرح های خود را برای کاهش هزینه ها و پایین آوردن فعالیت‌های حفاری اعلام کردند.

حتی شرکت بزرگ چورون هم قبول کرد شاید لازم باشد هزینه های خود را کاهش دهد. چورون اولین شرکت بزرگی بود که پیشنهاد کاهش هزینه ها را داد و اعلام کرد برای تامین هزینه هایش به نفت 55 دلار در هر بشکه نیاز دارد.

با قیمت فعلی نفتی، هیچ کدام از چاه هایی که حفاری می‌شوند سودده نیستند. همزمان شدن شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمت روسیه و عربستان، ضربه بزرگی به صنعت شیل آمریکا می زند.

نظرات مختلفی در مورد تاثیر این شرایط بر تولید نفت وجود دارد. بسیاری معتقدند تولید نفت آمریکا یک تا دو میلیون بشکه در روز نسبت به 13.1 میلیون بشکه ای که در حال حاضر تولید می شود، کاهش می یابد.

 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved