صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

اوپک به فکر کاهش بیشتر تولید نفت افتاد ۱۳۹۸/۰۸/۰۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، اوپک و متحدانش با توجه به نگرانی در مورد رشد ضعیف تقاضا در 2020، در فکر کاهش بیشتر تولید نفت خام در نشست ماه دسامبر خود هستند.

 عربستان سعودی قصد دارد قبل از اعمال کاهش بیشتر، بر تقویت تعهد روسیه و سایر اعضای غیر اوپک به قرارداد فعلی کاهش تولید تمرکز کند.

 عراق و نیجریه که هر دو عضو اوپک هستند، نتوانسته اند به تعهد خود نسبت به این قرارداد عمل کنند.

 عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان عضو اوپک حاشیه خلیج فارس برای ثبات بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت، کمتر از سهمیه شان طبق توافق اوپک تولید می کنند.

 ریاض 300 هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه اش نفت تولید می‌کند که بیشترین سهم کاهش تولید را دارد.

 یکی از منابع اوپک گفت:« عربستان می خواهد جلوی کاهش بیشتر قیمت نفت را بگیرد ولی اول باید مطمئن شود کشورهایی مثل نیجریه و عراق صد در صد از قرارداد کاهش تولید تبعیت می کنند».

« ما در سپتامبر در مورد کاهش بیشتر تولید برای سال آینده تصمیم می گیریم ولی هنوز زود است. همه چیز در نوامبر مشخص تر می شود».

 یکی از منابع آگاه گفت تقاضای فصلی کمتر در زمستان ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد و باعث کاهش قیمت شود. برای اطمینان از بازار بهتر است تولید را کمتر کرد.

 ریاض نگران دورنمای تقاضای نفت در 2020 در بحبوحه درگیری های تجاری بین آمریکا و چین و تاثیر آن بر قیمت نفت است.

 ولی عراق با اعتراض های ضد دولتی دست و پنجه نرم می کند و نیجریه برای توسعه صنعت نفت خود قصد دارد تولید نفت را افزایش دهد.

 اوپک و متحدانش از اول ژانویه سال میلادی جاری تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز برای حمایت از بازار پایین آورده‌اند. این قرارداد تا مارس 2020 ادامه دارد و این گروه قرار است در پنجم و ششم دسامبر دیدار کنند.

 نفت خام برنت در روی سه شنبه حدود 59 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به 75 دلار آوریل 2019 بسیار پایین‌تر بود. نگرانی در مورد ضعف اقتصاد و تقاضا به خاطر بی ثباتی های ناشی از برگزیت و درگیری‌های تجاری چین و آمریکا بر عرضه پایین تر نفت سایه افکنده است.

 یکی دیگر از منابع اوپک گفت:« عربستان دوست دارد قیمت نفت بالاتر از این حد باشد. آن ها از سایر کشورها می خواهند قبل از اعمال کاهش بیشتر، اول به قرارداد فعلی پایبند باشند».

 اوپک برای سال آینده کاهش تقاضا و افزایش عرضه تولید کنندگان غیر اوپک را پیش بینی می کند.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد میانگین تقاضا برای نفت خام اوپک 29.6 میلیون بشکه در روز خواهد بود که 1.2 میلیون بشکه کمتر از سال 2019 است و باعث عرضه کمتر نفت در 2020 می شود.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved