صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

مپنا به حوزه تجهیزات هایتک صنعت نفت ورود می‌کند ۱۳۹۸/۰۷/۱۴


به گزارش اویل اینداستری، عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در حاشیه بازدید وزیر نفت از کارخانه‌های مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر کشور به تکنولوژی هایتک که در انحصار چند شرکت بزرگ دنیا است،  نیازمند است و ما باید بتوانیم نیازهای کشور را تامین کنیم که در این باره ما پذیرفته‌ایم در این خصوص طرح جامعی انجام دهیم که با توجه به زیرساخت‌های گسترده مپنا به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: مپنا در زمینه هایتک و زیرساخت‌های اصلی توان هر کاری را دارد و ما ادعا می‌کنیم نیازهای صنعت برق را در زمینه‌هایی که به ما مربوط می‌شوند به تنهایی می‌توانیم تامین کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه "مپنا به حوزه تجهیزات هایتک صنعت نفت ورود می کند"، گفت: تامین پمپ‌های سرچاهی جهت افزایش عملکرد چاه‌ها به طور جدی در مپنا دنبال می شود و ساخت تجهیزات هایتک برای حفاری‌های پیشرفته در لایه‌های پایین به صورت افقی به ما ماموریت داده شده که از امروز برای تولید آنها تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: خودروهای برقی می‌توانند جانشین خوبی برای بنزین باشند و با برقی شدن خودروها با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که در حوزه بنزین داشته‌ایم می‌توانیم این فرآورده را صادر کنیم، در حالی که ممکن است 10 سال دیگر این فرصت وجود نداشته باشد؛ باید زودتر از بقیه کشورها به استقبال الکتریکی کردن خودروها برویم، این کار کاملا اقتصادی بوده و هیچ افزایش هزینه‌ای برای مردم نخواهد داشت و نیاز به دریافت یارانه هم نیست.

وی با بیان اینکه با برقی کردن خودروها می‌توانیم حمل و نقل شهری را ساماندهی و بنزین را صرفه‌جویی و صادر کنیم، افزود:  این موضوع برای کشور استراتژیک است.

علی‌آبادی درباره صادرات برق نیز گفت: ما پیشنهاداتی به وزیر ارائه دادیم که باید دقیق‌تر بررسی شود، تبدیل گاز به برق علاوه بر درآمدزایی منجر به ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا با بیان اینکه "در حال حاضر توسعه میدان دانان توسط مپنا در حال انجام است"، گفت: در خصوص میادین کرنج و پارسی نیز مذاکرتی صورت گرفته و وزیر نفت معتقد است مپنا باید در این زمینه فعال شود، البته مذاکرات مدت‌هاست که انجام می‌شود و ما آماده امضای قرارداد هستیم.

وی افزود: همچنین ساخت لکوموتیو به صورت جدی در دستور کار است و ماهانه سه تا چهار لکوموتیو را برای ناوگان تامین می‌کنیم که می‌توان این عدد را تا 10 لکوموتیو افزایش داد. از آن مهم‌تر واگن‌های باری و مسافری جهت تقویت ناوگان نیاز است.

علی آبادی با بیان اینکه "مذاکراتی داریم که واگن پارس تحت تملک ما قرار گیرد که اگر این  کار انجام شود پروژه ساخت واگن‌ها با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد"، گفت: به دلیل تامین مالی که چینی‌ها باید انجام می دادند و انجام نشد، پروژه برقی کردن قطارها به کندی پیش می‌رود، اما آمادگی داریم سایر خطوط را به صورت برقی اجرا کنیم.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved