صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش قیمت نفت دوامی ندارد ۱۳۹۸/۰۳/۲۲


 تحلیلگران بانک کانادایی تی دی سکیوریتیز اعلام کردند که قدرت عوامل بنیادین بازار به احتمال زیاد سبب می‌شود در کوتاه مدت قیمت شاخص نفت خام برنت از ۶۰ دلار و قیمت شاخص دبلیو تی آی آمریکا از ۵۰ دلار پایین‌تر نیاید.

در گزارش این بانک آمده است: با وجود این که کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نمی‌توانند درباره تاریخ برگزاری نشست خود به توافق برسند، عربستان و روسیه درباره ضرورت تمدید توافق (کاهش تولید) سخن گفته‌اند.

این بانک اعلام کرد که قیمت ۶۰ دلاری شاخص نفت خام برنت، برای روسیه و عربستان نامطلوب است و عجیب نیست که افت اخیر قیمت نفت سبب شده است هر دو طرف درباره ضرورت استمرار همکاری اوپک و متحدانش در کاهش تولید، سخن بگویند.

طبق اعلام تی دی سکیوریتیز، اظهار نظر اخیر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، درباره خطر عرضه مازاد نفت و احتمال رسیدن قیمت نفت به حدود ۴۰ دلار در نیمه دوم سال (۲۰۱۹ میلادی) در صورت تمدید نشدن توافق (کاهش تولید)، نشان می‌دهد کشورهای تولیدکننده نفت به توافق دست خواهند یافت.

این بانک کانادایی همچنین اعلام کرد: اگر به همه اینها، احتمال استمرار کاهش تولید نفت در ونزوئلا به دلیل تحریم فروش برخی مواد لازم برای تولید نفت این کشور و همچنین خطرهای ژئوپولتیک مربوط به ایران و لیبی و افزایش بهره برداری از ظرفیت پالایشی در آمریکا را اضافه کنیم، می‌بینیم که وضع عوامل بنیادین در بازار بسیار قوی است.

تی دی سکیوریتیز همچنین اعلام کرد که کاهش تنش تجاری با مکزیک و گذرا بودن تأثیر سیل و تعطیلی پالایشگاه‌ها در آمریکا که تقاضای نفت در این کشور را محدود کرده بود، از دیگر عواملی هستند که جلو افت قیمت را می‌گیرند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved