صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

گاز، نیازمند نگاه مستقل و برپائی نمایشگاه گسترده بین المللی است ۱۳۹۷/۰۵/۱۰


غلامرضا بهمن نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در گفت ‌و گو با خبرنگار ستاد خبری اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران IRGS 2018، با اشاره به نقش راهبردی گاز در اقتصاد کشور و ضرورت تغییر رویکردها نسبت به گاز گفت: باید با برگزاری کنفرانس و همایش های تخصصی برای شناساندن این صنعت تلاش و در کنار آن نسبت به برگزاری نمایشگاه در سطح گسترده و بین المللی اقدام کنیم.

این مدیر ارشد شرکت ملی گاز گفت: در دنیا نقش صنعت گاز بسیار ویژه است به طوری که نمایشگاه‌های خوبی در زمینه ی این صنعت از جمله  GAS TEC و ... برپا و مقالات خوبی نیز در همایش ها و کنفرانس های آنها ارائه می شود.

بهمن نیا، ویژگی های خاص گاز را برای جایگزینی با انرژی های فسیلی، پاک، در دسترس و ارزان بودن برشمرد و گفت: ایران از نظر ژئوپلیتیکی در بهترین نقطه در زمینه صنعت و توسعه گاز قرار دارد. ما منابع گسترده‌ای داریم که با صادرات آن می‌توانیم درآمدهای سرشاری کسب کنیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی گاز بین صنایع کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه ما دارای منابع غنی گاز هستیم، می‌توانیم فرصت‌های خوب صادراتی داشته باشیم. علیرغم اینکه در مسیر صادرات به اروپا قرار داریم اما متاسفانه مسائل سیاسی و شرایط خاص منطقه‌ای، ما را از این بازار دور نگه داشته و گرنه تمام پارامترهای موثر را داریم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه بیان کرد: البته بازار صادرات گاز محدود است اما بر اساس قراردادهای بلند مدت می توانیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم و این راه برای ما باز است چرا که فرصت تولید بالایی داشته و همسایگانی داریم که به شدت به این گاز نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر ژئوپلیتیکی در بهترین نقطه در زمینه صنعت و توسعه گاز قرار دارد، گفت: ما وضعیت خاص و ویژه‌ای در صنعت گاز داریم، در زمینه گاز رسانی و انتقال وتولید پیشرفت خوبی داشته و در واقع گاز، در حوزه انرژی و صنعت نفت و گاز، نگین درخشانی است زیرا به صورت ویژه رشد کرده و فرصت‌های خوبی هم داشته است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved