صنعت نفت ایران
1403/1/31
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

لزوم حمایت وزارت نفت و شرکت ملی گاز از نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران ۱۳۹۷/۰۵/۰۸


اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران  IRGS2018، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توسعه گاز اعم از بالادستی، میان دستی، پایین دستی، صنایع وابسته، همچنین پتروشیمی و سایر فرآورده‌ها که به طریقی به گاز وابسته‌اند، باید نمایشگاهی مختص این صنعت در سطح وسیع برگزار شود تا بهتر بتوانیم توانمندی‌های‌مان را در این زمینه به دنیا عرضه کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی برگزاری نمایشگاه مستقل در زمینه صنعت گاز را مثبت ارزیابی کرد و آن را عرصه‌ای برای ارائه توانمندی‌های کشور در این صنعت برشمرد.

وی افزود: البته در حال حاضر شرکت ملی گاز وابسته به شرکت نفت است و قدرت مانور پایینی دارد اما در هر حال بنده قائل به این هستم که اگر می‌خواهیم این صنعت را توسعه دهیم باید به طریقی نمایشگاه گاز را در سطح بین المللی و وسیع داشته باشیم، نمایشگاهی که در قد و وقواره شرکت ملی گاز باشد و با قدرت پیش برود.

قره خانی با تاکید بر لزوم حمایت دولتی‌ها و از جمله وزارت نفت و شرکت گاز از برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر این نمایشگاه در سطح گسترده و قوی برگزار شود و به اهدافی که برای آن تعریف شده دست یابد، مثبت است و می‌تواند تداوم داشته باشد.

وی گفت: باید ببینیم از برگزاری این نمایشگاه چه هدفی را دنبال می‌کنیم و بر آن اساس سیاست گذاری قوی و در خور منابع و ذخایر گازی‌مان تعریف کنیم.

قره خانی یادآور شد: نمایشگاهی مختص گاز که بتواند توانمندی‌های این بخش از صنعت را بنمایاند می‌تواند آینده روشنی را پیش روی صنعت نفت و گاز کشور قرار دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این گونه نمایشگاه‌ها شرکت‌های کوچک در صورتی می‌توانند موفق عمل کنند که کارهای بزرگ انجام دهند و بهتر بتوانند توانمندی خود را بشناسانند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved