صنعت نفت ایران
1403/2/1
Saturday
آرشیو اخبار صنعت نفت

تولید بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک در شرکت نفت گچساران ۱۳۹۶/۱۱/۱۴


هوشنگ صیدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: 2 واحد جدید کارخانه نمک زدایی با اعتباری بیش از 6 هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال وارد مدار تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری رسمی از این 2 پروژه، تولید نفت این شرکت به حدود 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
صیدالی ابراز کرد: هم اکنون بیش از هفت هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.
صیدالی گفت: موقعیت استقرار تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های خاص این شرکت است که با قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات آن، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را به قلب صادرات نفت خام مناطق نفت خیز جنوب تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک برای صادرات هدایت می‌شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، 5 کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغارودالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ، هم اکنون مسئولیت تولید صیانتی از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه بر عهده دارد.

 

منبع: ایرنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved