صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

سیل چقدر به نفتی‌ها خسارت زد؟ ۱۳۹۸/۰۱/۲۹


به گزارش ایسنا، هفته گذشته بود که بیژن زنگنه - وزیر نفت - در نشست با نمایندگان استان خوزستان برای چندمین بار بر ضرورت نوسازی تأسیسات فرسوده صنعت نفت تاکید کرد و گفت: اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند این شهر در خطر نیست و از فکر کردن به این موضوع شب‌ها، خواب ندارم. بارها در مجلس و از تریبون‌های مختلف اعلام کردم که تأسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت‌خیز با چنگ و دندان آن را اداره می‌کنند.

به گفته وی، بر اساس برآوردهای اجمالی، سیل، هزار میلیارد تومان به تأسیسات صنعت نفت خسارت زده است. همچنین برآوردهای اولیه حاکی از آن است که سیل تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به تجهیزات گازی نیز خسارت وارد کرده است.

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات گازی

در این راستا مجید بوجارزاده - سخنگوی شرکت ملی گاز - در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که گاز سراسر ایران پایدار است، گفت: در استان خوزستان با هماهنگی مدیریت بحران این استان گاز مشترکینی که سیلاب آن‌ها را تهدید می‌کرد و دستور تخلیه به آن‌ها داده می‌شد، قطع شده است.

به گفته وی، گاز حدود ۵۰ روستا در اطراف دارخوئن و شادگان و سایر روستاهای استان خوزستان قطع شده است.

وی درباره خساراتی که سیلاب به تأسیسات گازی و شبکه‌های گازرسانی وارد کرده است، اظهار کرد: اکثر خسارات در نتیجه آب بردگی خط انتقال و یا رانش کوه و زمین بوده است. فعلاً در حال پایش خسارات هستیم. باید توجه کرد سیلاب به تازگی در استان گلستان به پایان رسیده و پایش ما در این استان مجدد آغاز خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: این‌که ایستگاه‌های گاز و شیرها چقدر آسیب دیده‌اند در حال بررسی است.

بوجارزاده با اشاره به گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: طبق برآوردی که تاکنون توسط مدیرعامل شرکت صورت گرفته، سیلاب‌ها در استان‌های مختلف کشور حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به تأسیسات گازی آسیب رسانده‌اند البته این رقم هنوز نهایی نیست و بعد از اتمام سیلاب بررسی‌های دقیق آغاز خواهد شد، زیرا در حال حاضر بسیاری از شیرهای گاز زیر آب هستند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved