صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

جنگ آمریکا با ایران برای اقتصاد جهان فاجعه بار است/افزایش قیمت نفت تا ۳۰۰ دلار ۱۳۹۸/۰۴/۰۵


به گزارش اویل اینداستری به نقل از راشا تودی، طبق گفته شبیر رزوی، تحلیلگر اقتصادی و سیاسی، یک درگیری نظامی بین آمریکا و ایران قیمت نفت را بالا می برد و ذخایر جهانی را کاهش می‌دهد. اینها همه مطمئناً در دستان  واشنگتن است.

وی گفت آمریکا می‌داند افزایش قیمت نفت تاثیر تکان دهنده ای بر اقتصاد جهان دارد.

پس از هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی توسط ایران بر فراز تنگه هرمز و افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا ، قیمت نفت به بالاترین حد طی سه هفته رسید. ایران اعلام کرده این پهپاد حریم هوایی ایران را نقض کرده بود ولی آمریکا ادعا می کند در حمله حریم هوایی بین المللی قرار داشته است.

یک جنگ تمام عیار و بسته شدن تنگه هرمز فاجعه‌بار خواهد بود.

رزوی توضیح داد از نظر اقتصادی تأثیر بزرگی خواهد داشت. طبق اطلاعات تحلیل گران بین 25 تا 40 درصد نفت جهان از این گذرگاه 29 کیلومتری عبور می‌کند که بین عمان و ایران قرار دارد. این گلوگاه بسیار مهم تاثیری بزرگ بر اقتصاد جهان دارد.

« ما هنوز از بحران مالی 2008 بیرون نیامده ایم ولی به محض بالا گرفتن بحران نفتی ، تاثیری قابل توجه خواهد گذاشت. برخی اقتصاددان ها میگویند اگر یک بحران تمام عیار در منطقه اتفاق بیفتد، قیمت نفت به 150 تا 300 دلار در هر بشکه می رسد».

رزوی ادامه داد:« اگر این اتفاق بیفتد می توان تصور کرد چه تاثیری بر بازار جهانی می‌گذارد. بازار سهام سقوط می‌کند و اقتصاد جهان با انواع چالش ها روبرو می شود و مطمئنا اروپا تحمل ادامه این افزایش را نخواهد داشت».


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved