صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

آمریکا این بار معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید نمی‌کند ۱۳۹۸/۰۲/۰۲


در حالی که یک منبع آگاه مدعی شده که واشنگتن قصد ندارد معافیت های تحریمی ایران را تمدید کند، قیمت نفت روز دوشنبه 2 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم ها از نوامبر 2018 رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2.5 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 73 دلار و 89 سنت رسید که از نوامبر 2018 تاکنون بی سابقه بوده است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 2.2 درصد افزایش به بالاترین رقم از نوامبر 2018 یعنی 65 دلار و 42 سنت رسید.

خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد دولت آمریکا قرار است امروز اعلام کند در صورتی که تمام خریداران نفت ایران به زودی خرید نفت از ایران را متوقف نکنند تحت تحریم قرار خواهند گرفت. اولین بار روزنامه واشنگتن پست این خبر را منتشر کرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفته این خبر صحت دارد، هرچند که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

دولت آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق برجام در ماه نوامبر سال گذشته تحریم صادرات نفت ایران را مجددا برقرار کرد. اما واشنگتن معافیت هایی را برای 8 مشتری عمده نفت ایران که عمدتا آسیایی بودند در نظر گرفت. موعد این معافیت ها به زودی به پایان می رسد و در صورت عدم تمدید، این مشتریان باید منبع دیگری برای خرید نفت بیابند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

جاش روژین، ستون نویس واشنگتن پست به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده مایک پمپئو اعلام خواهد کرد که «وزارت خارجه آمریکا از دوم ماه می دیگر هیچ یک از مشتریان نفت ایران را بابت خرید نفت خام و میعانات از این کشور از تحریم ها معاف نخواهد کرد.»

منبع: تسنیم


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved