صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش صادرات محصولات پالایشی چین ۱۳۹۹/۰۳/۱۱


به گزارش اویل اینداستری به نقل از بلومبرگ، با افزایش تقاضا برای سوخت در چین، کاهش صادرات سوخت از طرف این کشور از سایر پالایشگاههای منطقه که هنوز درگیر مصرف پایین و حاشیه سود ضعیف هستند حمایت میکند.

 چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین آورده است چون با افزایش تقاضا، تمام سوخت تولید شده را در داخل به فروش می رساند. صادرات چین در این ماه نسبت به آوریل نصف شده و یک چهارم میانگین ماهانه صادرات در سه ماهه اول سال جاری میلادی است.

  پالایشگاه های چین از فرستادن سوخت به خارج از کشور ناامید شده اند که دلیل آن ضعف تقاضا از طرف کشورهای وارد کننده سوخت مثل اندونزی و قیمت پایین صادرات در مقایسه با فروش داخلی است. انتظار می رود در روند کاهش صادرات سوخت چین در این 3 ماهه هم ادامه داشته باشد.

به طور متوسط ،فروشندگان سوخت چین که محموله‌های خود را در آوریل فروختند، 932 یوان در هر تن برای بنزین و 1486 یوان در هر تن برای دیزل در مقایسه با فروش داخلی ضرر کردند. چین 400 هزار بشکه سوخت در همین ماه صادر کرده است.

 با برداشته شدن قرنطینه های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سراسر آسیا و آغاز فعالیت صنعتی، دیزل تبدیل به یکی از قوی ترین محصولات شده است. حاشیه سود سوخت در سنگاپور بیش از 80 درصد نسبت به اواسط ماه مه افزایش یافته است. رانندگانی که ترجیح می‌دهند به جای وسایل حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی خود استفاده کنند هم تقاضا برای سوخت را بالا میبرند.

 ذخایر شناور سوخت در سنگاپور رو به کاهش می‌روند. در اوج تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا، کاهش مصرف سوخت باعث شد سوخت اضافی به نفتکش ها راه پیدا کند.

طبق گفته تاجران و تحلیلگران، علی‌رغم نشانه‌های خوشبینانه در بازار سوخت آسیا، بهبود حاشیه سود بیشتر مربوط به کاهش عرضه می شود تا تحریک مصرف.

 با وجود بهبود سریعتر شرایط چین در مقایسه با سایر مناطق آسیا، بهبود کامل حمل و نقل هوایی در چین چندین ماه طول میکشد و این مدت در کشورهای دیگر بیشتر خواهد بود. قیمت بالای سوخت در آسیا احتمالاً موقت است. بهبودی بیشتر تقاضا احتمالاً در ماه ژوئن خواهد بود ولی اگر پالایشگاه ها  فعالیت خود را افزایش دهند، حاشیه سود سوخت تهدید می شود.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved