صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس یک مسئله سیاسی است ۱۳۹۸/۰۴/۲۵


 سید محسن قمصری با اشاره به توقیف نفتکش حامل نفت ایران از سوی انگلیسی‌ها در آب‌های بین‌المللی گفت: توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های بین‌المللی از سوی انگلیسی‌ها هیچ مبنای اقتصادی ندارد بلکه تنها یک مسئله سیاسی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها با مشکل سیاسی که پس از قضیه پهپاد مواجه شدند با چنین حرکتی به‌دنبال این بودند به‌نوعی نقص خود را جبران کنند.

وی اظهارداشت: البته یک بخشی که به این بحث می‌توان اضافه کرد این‌که انگلیسی‌ها در شرایط روز فعلی قدری با اتحادیه اروپا مشکل دارند و دچار تزلزل‌های سیاسی هستند.

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: انگلیس در این قضیه به‌نوعی خواست با آمریکایی‌ها خوش‌رقصی داشته باشد و به‌عبارتی خواسته دولتمردان آمریکایی را اجابت و با آنان همراهی کند.

وی افزود: این توقیف شاید خواسته خود انگلیسی‌ها هم نبود ولی به‌دلیل مقاصد سیاسی این همراهی را با آمریکایی‌ها انجام دادند.

قمصری تصریح کرد: توقیف نفتکش حامل نفت ایران هیچ مبنای اقتصادی و تحریمی ندارد و بیشتر به مسائل سیاسی مربوط می‌شود و قضیه را باید از این زاویه مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه توقیف این نفتکش به‌لحاظ اقتصادی چقدر برای ایران ضرر دارد، گفت: هزینه هر یک روز دموراژ و معطلی کشتی رقم قابل توجهی است در ضمن تبعات نرسیدن نفت به مقصد می‌تواند به دریافت‌کننده و خریدار نهایی خسارت زیادی وارد کند که این موارد قابل احصا و محاسبه است و رقم کمی نخواهد بود.

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی در فروش نفت خود هیچ محدودیتی ندارد بلکه آزاد است ولی باید قبول کرد با تحریمی که آمریکا اعمال کرد خرید نفت خام به‌وسیله کشورهای مقصد ممنوع است.

وی اظهارداشت: اگر هر کشوری این خرید را انجام دهد طبق قاعده دچار مشکلات سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

قمصری در ادامه یادآورشد: بر اساس اصل مشتری‌مداری و همین‌طور رعایت حال مشتریان و تداوم فروش نفت سعی جمهوری اسلامی بر این است که مقصد محمولات نفتی خود را فاش نکند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved