صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

ثبت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس ۱۳۹۷/۱۲/۲۰


‌به گزارش اویل اینداستری، ‌عماد زارعی در تشریح این خبر بیان کرد: در این راستا شناسایی تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مواد شیمیایی و ساخت قطعات یدکی تجهیزات اصلی پالایشگاه را از طریق حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و بازدید از صنایع مختلف در دستور کار قرار دادیم و توانستیم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری با استفاده حداکثری از توان این شرکت‌ها و ایجاد بستر مناسب، حمایت از سازندگان داخلی را به صورت عملی اجرایی کنیم.

وی به ذکر مصادیقی در این باره پرداخت و اظهار کرد: کاتالیست های مورد نیاز پالایشگاه که از اهمیت بسیاری در فرآیند بنزین سازی برخوردار است، در انحصار کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا قرار داشت اما به فضل الهی و با حمایت‌های صورت گرفته انحصار شکسته شد و یکی از شرکت‌های دانش بنیان توانست ما را در این راه یاری کند.

زارعی، ساخت پمپ‌های اصلی پروژه، برج‌ها، کوره‌ها و تجهیزات کمپرسورهای واحد بنزین سازی و سایر تجهیزات اصلی پالایشــگاه توسط تامین کننـدگان داخلی را اقدامی شگرف و  برجستـه توصـیف کـرد و افـزود: در زمـینه تامین تجهیزات ابزار دقیق و برق همچنین تامین همه‌ی کابل‌های مورد نیاز نیز از ظرفیت داخلی استفاده کردیم.

مدیر بازرگانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس تاکید کرد: برگزاری مناقصات عمومی متعدد برای تامین اقلام مورد نیاز پالایشگاه را به دقت اجرایی کردیم تا ضمن ایجاد رقابت حداکثری بین تمامی سازندگان و تولید کنندگان داخلی، منجر به استفاده حداکثری از دانش، تجربه و توان همه‌ی شرکت‌های داخلی شود.

خرید از طریق بورس

وی به ثبت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس به عنوان شرکت استراتژیک و ایجاد زیر ساخت مناسب جهت خرید مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه از طریق این سامانه نیز اشاره و بیان کرد: این اقدام علاوه بر صرفه اقتصادی باعث تضمین و اطمینان خاطر از کیفیت کالای خریداری شده و ثبت معامله در سامانه معاملات بورس خواهد شد.

ثبت برند استار

مدیر بازرگانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با توجه به اولویت نظام و دغدغه‌های دولت در راستای تسریع اهداف اقتصاد برون‌گرا و همچنین ضرورت تلاش برای بهبود رشد اقتصادی کشور و خروج از شرایط رکود بحث مدیریت نشان تجاری را مد نظر قرار دادیم چرا که یکی دیگر از پارامترهای تعیین‌کننده و مهم برای تصمیم‌گیری شرکت ها در حوزه صادرات است و شرکت نفت ستاره خلیج فارس با ثبت برند تجاری STAR برای فرآورده های تولیدی خود گامی مهم در این عرصه برداشت.

حضور در بازارهای جهانی

زارعی فروش و صادرات فرآورده گاز مایع (مازاد تولید کشور) و سایر فرآورده های ویژه را یکی از راهکارهای اساسی در راستای تامین منابع مالی برای پیشبرد امور توسعه‌ای پالایشگاه دانست و عنوان کرد: بازار منطقه و فرامنطقه در خصوص فروش فرآورده‌ها را به صورت کارشناسانه مورد تحلیل قرار داده‌ایم، بازاریابی نیز صورت پذیرفته و صادرات برخی از اقلام با توجه به سیاست های تعیین شده در حال انجام است.

وی به برگزاری مزایده عمومی بین المللی فروش گاز مایع در مهر ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: تحلیل منطقه‌ای در خصوص شبکه توزیع و بازاریابی فرآورده های پالایشگاه و حضور در بورس انرژی و عرضه فرآورده های تولیدی در رینگ بین الملل و داخلی نیز صورت پذیرفته است.

 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved