صنعت نفت ایران
1403/1/31
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

حمایت ۱۶۳ نماینده از خروج کشور از خام فروشی نفت و گاز و تشکر از زنگنه ۱۳۹۷/۱۱/۱۶


احمد امیرآبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بیانه مذکور را به این شرح قرائت کرد:

در آستانه ورود به چهل سالگی ورود به انقلاب اسلامی و با بزرگداشت دهه مبارک فجر و با اذعان به اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن علیه منافع کشور عزیزمان ایران از هیچ دسیسه و دشمنی پرهیز نکردند به نحوی که در یک فرآیند تدریجی در تدارک ضربه زدن به آن بوده و می‌باشند و روز به روز بر دامنه آن می‌افزایند تا با فشار اقتصادی بر مردم ایران و القا یاس و ناامیدی در جامعه حلقه‌های فشار بر ملت و نظام اسلامی را بیشتر و تنگ‌تر کنند. یکی از این عرصه‌ها صنعت نفت و گاز ایران می‌باشد که به عنوان پیشران توسعه اقتصادی ایران هدف استکبار جهانی است که در سال‌های اخیر به صورت مستقیم هدف تحریم‌ها و انواع تضییعات و کارشکنی‌ها بوده و می‌باشد. بدین سبب ظرفیت‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را محدود و مسدود کرده است.

توسعه گازرسانی به اقصی نقاط شهری و روستایی کشور که در سال‌های اخیر روند رو به رشد و قابل تحسینی داشته است به نحوی که قالب مردم ایران از نعمت گاز برخوردار بوده و علاوه بر آن با تأمین و جایگزینی سوخت مایع واحدهای بزرگ صنعتی به ویژه نیروگاه‌ها علاوه بر بهبود شاخص‌های زیست محیطی از طریق صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه صادرات نفت‌گاز و نفت‌کوره شاهد خروج تدریجی کشور از خام‌فروشی می‌باشیم.

بدین وسیله ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رعایت انصاف و با نگاهی واقع‌بینانه از مقدورات داخلی و محدودیت‌های بیرونی در صنعت نفت از تلاش وزیر محترم نفت آقای مهندس زنگنه تقدیر و تشکر کرده و امیدواریم با اهتمام و تشریک مساعی مجلس و با تلاش روز افزون از طریق رفع موانع و برطرف کردن نواقص و نیز با استقامت و برون رفت از شرایط تحمیلی و تحریمی آمریکا و کشورهای همسو با آن شاهد شکوفایی بیشتر صنعت نفت و گاز کشور باشیم.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved