صنعت نفت ایران
1403/2/4
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

آغاز گازرساني به 11 روستاي شهرستان نکا با حضور استاندار مازندران ۱۳۹۶/۱۱/۲۸


محمد اسلامي، استاندار مازندران در مراسم آغاز گازرساني به 11 روستاي هزار جريب در روستاي سه کيله شهرستان نکا به حضور دشمن شکن مردم ايران اسلامي و مازندران ولايي در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در اين روز؛ نمادي مقتدرانه از همبستگي، بصيرت و هوشياري از سوي ملت ايران به نمايش گذاشته شد.
استاندار با بيان اين که بحمدالله چرخ پيشرفت کشور در حال حرکت است و جمهوري اسلامي که حاصل خون شهدا و سال ها مجاهدت به رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري است به کوري چشم دشمنان انقلاب در مسير خود قرار دارد، گفت: امروز نياز به يکپارچگي، تلاش مجدانه و حرکت جهادي داريم و بايد به ياد داشته باشيم که در هر صحنه اي که موفق شديم و پيشرفت کرديم جهادي ظاهر شديم و متحد و يکپارچه بوديم.
اسلامي با اعلام اين که در سال 96 در استان بالغ بر 5400 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف عمراني و زيربنايي و سرمايه گذاري بخش خصوصي در عمران روستايي و شهري و خدمات زيربنايي، صنعتي و صنايع وابسته به کشاورزي و حوزه کشاورزي، سرمايه گذاري صورت گرفته که تعدادي از طرح ها به بهره برداري رسيده و مابقي نيز در ادامه به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: امروز براي توسعه مازندران بيش از اعتبار به همت، اراده و پشتکار و فضا سازي و گشايش فضاي کسب و کار نياز داريم.
مقام عالي دولت در استان با بيان اين که بايد اندازه اقتصاد کشور و استان را بزرگ نمود تا با ديو بيکاري مبارزه کرد، افزود: فرصت هاي شغلي در اقتصاد کوچک، محدود است و براي بزرگ کردن اندازه اقتصاد استان بايد مردم مازندران به کمک بيايند.
وي با اشاره به اين که به موجب قانون، دولت ديگر نمي تواند سرمايه گذاري و نيروي کار جذب کند و لازم است مردم خود به ميدان کار و تلاش بيايند، اظهار داشت: دولت بايد مسيرها را باز و هموار نمايد و با در اختيار نهادن تسهيلات، زمينه گسترش کسب و کار را فراهم آورد.
استاندار با بيان اين که نيازمند يک نظام لجستيکي و بازرگاني قوي براي مازندران هستيم، گفت: بايد سقف فعاليت هاي اقتصادي را بالا بکشيم، در مازندران در سال جاري تا کنون بالغ بر 330 ميليون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است و صادرات 3 ميلياردي در سال را در برنامه ششم توسعه براي مازندران هدف گذاري کرديم.
اسلامي با تاکيد بر اين که بايد موانع را از پيش روي فعالان اقتصادي برداريم، ابراز نمود: نيروي کار در مازندران بايد فعالانه کار کند و با ارتقا کيفيت توليد، بايد سهم مازندران از بازار افزايش يابد و بازار استان، پايدار شود.
وي با اشاره به اين که پايداري و توسعه کمي و کيفي توليد از نيازهاي اصلي مازندران است، گفت: براي تحقق اين اهداف به تعامل دولت و ملت و کار و تلاش و همت و اقتدارِ کاري همه نياز داريم.
استاندار با اعلام اين که 1400 ميليارد تومان درآمد سالانه به خزانه کشور واريز مي کنيم و سالانه به همان مقدار هزينه مي کنيم و لازم است اين رقم را به 5000 ميليارد تومان افزايش دهيم، تصريح نمود: مردم در سايه توانمندي دولت، توانمند مي شوند، دولت و مردم توانمند، لازم و ملزوم هم هستند.
نماينده عالي دولت در مازندران، با بيان اين که بزرگ کردن اقتصاد نياز به کار و تلاش، مراقبت مستمر، فضاي آرام و هماهنگي و همدلي دارد، ياد آور شد: ما نمي توانيم با تشتت آرا و با ناهماهنگي ها و عدم همکاري بخش هاي مختلف توقع توسعه داشته باشيم. بايد به ناهماهنگي و بخشي نگري خاتمه دهيم.
وي با اشاره به اين که تفاهم نامه يي براي تامين شير شرکت لبني کاله با اين شرکت منعقد کرديم که با توسعه دامداري ها با مشارکت شرکت کاله تحقق خواهد يافت، افزود: شرکت کاله متعهد شده است تا پالايشگاه شير را در مازندران ايجاد و روزانه 5 ميليون ليتر شير از دامداران مازندراني خريداري نمايد .
استاندار مازندران در پايان بر مصرف بهينه گاز، آب و برق تاکيد کرد و اظهار داشت: بايد به توليد و اشتغال پايدار برسيم و تحقق اين مهم در گرو بازار پايدار است.

منبع: آریا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved