صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

دکل‌های حفاری نفت آمریکا افزایش یافت ۱۳۹۶/۱۱/۲۱


شرکت خدمات انرژی “بیکر هیوز” روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به نهم فوریه، ۲۶ دکل جدید اضافه کردند و شمار دکل‌های حفاری برای تولید نفت را به ۷۹۱ حلقه رساندند که بالاترین میزان در حدود سه سال گذشته بود.

افزایش دکل‌های حفاری در هفته گذشته، بزرگ‌ترین افزایش هفتگی از ژانویه سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

طبق اعلام بیکر هیوز، بیش از نیمی از این دکل‌های حفاری نفت در منطقه پرمیان در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که شمار دکل‌های حفاری آن طی هفته گذشته ۱۰ حلقه افزایش یافت و به ۴۳۷ در رسید که بیشترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۵ بود.

طبق پیش بینی‌های فدرال، این دکل‌ها کمک می‌کنند تولید نفت در پرمیان به رکورد ۲.۹ میلیون بشکه در روز صعود کند که حدود ۳۰ درصد از مجموع تولید نفت آمریکا خواهد بود.

شماره دکل‌های حفاری نفت آمریکا که معیاری برای ارزیابی تولید آینده به شمار می‌رود، نسبت به ۵۹۱ حلقه در مدت مشابه سال گذشته بسیار بالاتر است زیرا شرکت‌های انرژی با مشاهده بهبود قیمت‌های نفت از رکود دو ساله‌شان، از اواسط سال ۲۰۱۶ به افزایش هزینه ادامه داده‌اند.

قیمت نفت آمریکا روز جمعه برای نخستین بار از دسامبر سال میلادی گذشته، به پایین مرز ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد و بیش از ۱۱ درصد از بالاترین رکورد خود در اواخر ژانویه کاهش نشان داد که به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به بی‌اثر شدن محدودیت عرضه اوپک با افزایش تولید آمریکا بود. متوسط قیمت هر بشکه نفت ۵۰.۸۵ دلار در سال میلادی گذشته و ۴۳.۴۷ دلار در سال ۲۰۱۶ بود.

بر اساس گزارش رویترز، مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی فعال در هفته منتهی به نهم فوریه، ۹۷۵ حلقه بود که بالاترین رقم از آوریل سال ۲۰۱۵ است.

به طور متوسط ۸۷۶ دکل حفاری فعال در سال ۲۰۱۷ و ۵۰۹ حلقه در سال ۲۰۱۶ و ۹۷۸ حلقه در سال ۲۰۱۵ وجود داشت که اکثر این دکل‌ها هر دوی نفت و گاز را تولید می‌کنند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در فوریه پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط به ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۹.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ صعود خواهد کرد. تولید فعلی آمریکا در حال حاضر به بالاترین رکورد در حدود ۵۰ سال گذشته رسیده است.

 

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved