صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

بانک جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ،طرح های نفت و گاز را تامین مالی نمی کند ۱۳۹۶/۱۱/۰۶


در«سومین همایش بین المللی تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی » که با حضور نمایندگان کشورهای منطقه در شهر آلماتی قزاقستان ، برگزاری می شود، افزود: بانک جهانی در موردتغییرات اقلیمی حساس است.
وی افزود: جهان با سرعت در حال تغییر است و همه ما باید خود را با شرایط جدید تطبیق بدهیم .
نماینده بانک جهانی گفت : 28 درصد اعتبارات بانک جهانی در سال 2020 میلادی برای فعالیت های آب و هوایی به کار گرفته خواهد شد . 
اولزاس آقابیک اف رییس اداره تغییرات اقلیمی وزارت انرژی قزاقستان ، نیز در این همایش گفت: این کشور توافقنامه بین المللی پاریس مربوط به تغییرات اقلیمی را تصویب کرده و بطور داوطلبانه متعهد به کاهش 15 درصد گاز های گلخانه ای تا سال 2030 نسبت به سال 1990 میلادی است .
وی افزود: در این ارتباط فناوری های پیشرفته در حوزه های مختلف صنعتی به کار گرفته شده و از انرژی تجدید پذیر استفاده می شود . 
همایش بین المللی دو روزه تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی ،از دیروز چهارم بهمن در آلماتی شروع شده و با حضور نمایندگان بیش از 150تشکل دولتی و غیر دولتی کشورهای منطقه، نهادهای بین المللی و نیز نهادهای جامعه مدنی فعال در حوزه تغییرات اقلیمی امروز نیز جریان دارد. 
این همایش بین المللی به ابتکار بانک جهانی و با هدف مبادله دانش و اطلاعات در باره تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی برگزار می شود .
به گزارش ایرنا، نخستین و دومین همایش بین المللی تغییرات اقلیمی در آسیای مرکزی به ترتیب در ماه ژوئن سال 2013 و ماه می سال 2014 برگزار شده بود . 

 

منبع: زیست انلاین


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved