صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

به‌کارگیری نرم‌افزار شبیه‌سازی مخازن نفتی CMG در واحد علوم‌وتحقیقات ۱۳۹۶/۰۳/۲۷


دکتر ابوالقاسم امام‌زاده،  رئیس دانشکده مهندسی نفت و گاز با اعلام این مطلب گفت: دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات همواره حرکتی رو به جلو داشته و دارد، بنابراین انتظار چشم‌انداز روشن و قابل تأملی در حوزه‌های گوناگون علمی – پژوهشی و آموزشی را در این دانشکده در سال جاری داریم.

وی افزود: این دانشکده به عنوان تنها دانشکده نفت و گاز است که در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر دارا بودن تمامی گرایش‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در مقطع دکتری نیز دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در سال 1395 گرایش مخازن هیدروکربوری در مقطع دکتری راه‌اندازی شد، افزود: راه‌اندازی دو گرایش جدید تجهیزات صنعت نفت و بهره‌برداری نفت در مقطع کارشناسی ارشد از جمله اهداف دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات در سال 1396 است.

دکتر امام زاده ادامه داد: در بعد پژوهشی همان‌گونه که در سال 1395 به دنبال افزایش کیفیت پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده‌ایم، در سال جاری نیز با حساسیتی بیش از گذشته درصدد افزایش بیش از پیش کیفیت پایان‌نامه‌ها و کاربردی کردن آنها خواهیم بود. همچنین علاوه بر افزایش سطح کیفی محتوای پایان‌نامه‌ها به دنبال افزایش تعداد مقالات پژوهشی نیز هستیم.

رئیس دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: تکمیل آزمایشگاه‌ها و تفکیک بخش‌های مختلف آزمایشگاهی، جذب پروژه‌های برون دانشگاهی، برگـزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، فارغ‌التحصیلی حدود 500 دانشجو در هر سال تحصیلی در گرایش‌ها و مقاطع مختلف، جذب اعضای هیات علمی جوان، افزایش دو برابری جذب دانشجو در سال‌های اخیر و ارائه دستاوردهای پژوهشی مختلف از قبیل مقالات ISI، علمی و پژوهشی و کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی توسط اساتید و دانشجویان دانشکده از مهمترین دستاوردهای تحقق یافته دانشکده مهندسی نفت و گاز در سال‌های اخیر بوده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وی با اشاره به بحث درآمدزایی و تبدیل علم به ثروت، گفت: دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات از جمله دانشکده‌های فعال در بحث درآمدزایی است، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های گوناگون آموزشی بخصوص نرم‌افزارهای تخصصی حوزه نفت و گاز و جذب پروژه‌های صنعتی مانند پروژه ازدیاد برداشت میدان کرنج، از جمله فعالیت‌های این  دانشکده برای درآمدزایی و ارتقای سطح علمی و تجربی دانشجویان بوده است.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved