صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

پارک‌های فناوری زیرساختی برای تولید دانش و تبدیل آن به اقتصاد هستند ۱۳۹۶/۰۳/۲۵


دکتر متقی طلب در نشستی که با موضوع هم‌اندیشی چالش‌ها و راهکارهای توسعه اقتصاد دانش بنیان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد، با اشاره به لزوم تغییر نگرش در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، اظهار کرد: امروزه پیشرفت سازمان‌ها در عرصه رقابت، نیازمند اقتصاد دانشی با تاکید بر سطح‌بندی دانش با مزیت‌های رقابتی پایدار است.

وی در خصوص مولفه‌های دانش‌بنیان با اشاره به سه موضوع مهم این عرصه، گفت: اولین مولفه مهم در حوزه عمومی و مدیریتی بخش حاکمیتی است که نقش تعامل میان یافته‌های علمی جدید و تولید ثروت را بازی می‌کند و دومین مولفه، فناوری و نوآوری‌های سازمان یافته است که باید جدی گرفته شود و آخرین مولفه تاثیرگذار، تولید ثروت و رونق اقتصادی از فناوری‌هاست.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به دارایی‌های محسوس و نامحسوس در دنیای اقتصادی امروز، یادآور شد: اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات به عنوان دارایی‌های ثابت و منابع طبیعی، ذخایر معدنی، ذخایر نفت و گاز، به عنوان دارایی‌های بلند مدت محسوب می‌شوند که در مقابل آن دانش و سرمایه فکری توسط اقتصاددانان به عنوان دارایی‌های نامشهود قرار گرفته است.

متقی طلب در پایان خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند به عنوان یک زیرساخت برای تولید دانش و تبدیل آن به اقتصاد در کنار مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه‌ای صنعت عمل کنند.

منبع: ایسنا


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved